De ce sa lucrezi la Video Chat ?
Probabil cunostintele tale despre acest domeniu de
activitate sunt destul de vagi , de aceea te ajutam sa
intelegi despre ce este vorba cu articolele de mai jos :
De ce sa lucrezi la NightProwl Galati ?
Iti oferim nu unul , ci 20 de motive pentru care NightProwl Galati este studioul de video chat in care
iti doresti sa lucrezi , precum : Instruire cu adevarat profesionala , Salariu minim garantat , Poti alege intre adult si non-adult, Program de lucru flexibil Sedinte foto profesionale .
Senzationalul nu este la el acasa doar pe OTV . In general presa din Romania cauta senzationalul in orice articol publicat si prezinta in mod trunchiat anumite evenimente . Motivul : audienta . Daca cititorii sau dupa caz telespectatorii vor emisiuni gen "stirile de la ora 5" atunci asta primesc ... nu li se va difuza balet sau reportaje despre concertul ce a avut loc ieri la Opera Romana ...
Din acelasi motiv , majoritatea reportajelor prezentate de media nu pot fi catalogate ca fiind corecte (din punct de vedere al documentarii asupra subiectului) sau prezentate cu obiectivitate .
In general presa prezinta acest domeniu de activitate ca fiind negativ . Cata tevatura in ziarele de scandal ca prietena lui Banel Nicolita sau a mai stiu eu carui fotbalist face sau facea video chat , de parca facea cine stie ce filme porno sau se prostitua . Cu o astfel de orientare a articolelor si reportajelor nu este de mirare ca impresia generala a oamenilor , si perceptia lor asupra acestui domeniu de activitate , nu este una prea luminoasa ...
Din acest motiv va prezentam mai jos doar cateva reportaje obiective prezentate de media din Romania .
Ghicitoare pentru adulti : Ce industrie din Romania are 20.000 de angajati , ale caror venituri cumulate sunt de 25-30 de milioane de dolari lunar ? Raspuns : video chat pentru adulti .
Articol semnat Radu Tataru-Marinescu
Cu Alexiss m-am intalnit la Galati , intr-un restaurant cu specific chinezesc . A coborat dintr-o limuzina americana , insotit de prietena lui . Alexiss are 27 de ani si a fost singura persoana din industrie care a acceptat o intalnire cu Forbes Romania . Totusi , nu vrea sa-si dezvaluie identitatea - Alexiss este pseudonimul pe care il foloseste pe un forum de video chat - pentru a evita ca parintii prietenei lui sa afle cu ce se ocupa . "Nu sunt deschisi spre nou, ca sa zic asa", se justifica el .
Dupa ce a terminat facultatea la Bucuresti , si-a deschis un studio de video chat pe care l-a tinut timp de doi ani de zile . Desi a renuntat intre timp la studio , nu a iesit cu totul din acest business . Acum vinde software si consultanta celor din industrie . "Nimeni nu face cariera din video chat" , precizeaza Alexiss . Cei mai multi raman in industrie cel mult doi ani , timp in care isi strang banii necesari "pentru a isi implini visurile" .
Cariera din video chat nu fac , de altfel , nici modelele - fetele care se dezbraca in fata unei camere web si converseaza pe chat cu clientii . In medie , cam tot doi ani lucreaza si ele in domeniu , dupa care se apuca de altceva . Doi ani pe care majoritatea covarsitoare ii omit din biografie - e vorba, desigur , de modelele din Romania , apropo de lipsa de deschidere la nou de care vorbeste Alexiss . Si, daca e sa dam crezare spuselor sale , industria mondiala a video chatului trebuie sa fie una plina de discretie , pentru ca romancele (circa 20.000) sunt majoritare in lumea video chatului , fiind urmate in top de ucrainence si rusoaice . Conform aceleiasi surse , cele mai multe studiouri sunt concentrate in Bucuresti si Iasi .
CIFRELE INDUSTRIEI . Mergand cu calculele mai departe , jumatate din cele 20.000 de romance castiga in medie 2000 de dolari pe luna . Sunteti surprinsi ? Ei bine , nu am schimbat domeniul la care ne referim : e vorba tot de video chat , nu de piata bancara . Sa nu va imaginati ca cealalta jumatate castiga salariul mediu pe economie .
Tot Alexiss este de parere ca veniturile medii ale celorlalte 10.000 de modele sunt undeva intre 600 si 1000 de dolari pe luna . Diferenta dintre cele doua categorii de venituri vine din staiful studioului - e vorba , in special , de detalii precum locul , echipamentele sau decorurile . "Nu este suficient sa ai un pat , o panza albastra pe perete si o fata in fat(z)a camerei pentru a face bani" , precizeaza Alexiss , care foloseste expresia "studiouri de Ferentari" cand se refera la cei care merg pe improvizatii , de altfel majoritari in industrie . Printr-o aritmetica simpla , veniturile cumulate ale tuturor celor 20.000 de romance care fac video chat ar putea ajunge undeva la 25 - 30 de milioane de dolari lunar , deci peste 350 milioane de dolari anual - inutil de precizat ca in marea majoritate a cazurilor (vezi "studiourile de Ferentari") pentru aceste venituri nu se platesc impozite . Pare enorm , nu ? Calculul este cat se poate de corect , cu conditia ca cele 20.000 de modele sa lucreze constant , pe tot timpul anului .
Estimarea veniturilor studiourilor de video chat nu este o treaba usoara . Aceasta pentru ca exista modele care lucreaza direct cu platformele de video chat , pe care intra clientii propriu-ziz , eludand studiourile locale . Printre cele mai cunoscute platforme sunt livejasmin.com din Portugalia si ifriends.net din SUA . de retinut ca 40 - 60 % din banii incasati total raman studioului . Iar tarifarea acestor servicii se face intr-un stil foarte apropiat de telefonia mobila : plata pe minut . In acest domeniu tarifele variaza intre 0,49 si sase dolari pe minut . Daca mai aveti nevoie de inca un reper , potrivit Forbes Statele Unite , un site de profil din China a facut un profit de trei milioane de dolari in 14 luni de activitate .
STIL SI RAFINAMENT . Detaliile studioului sunt, indiscutabil , importante, dar rolul-cheie il au totusi modelele . S-ar putea crede ca show-ul erotic este crucial in succesul financiar . Aspectul si miscarile lascive nu sunt insa totul . Un model de succes in video chat se aseamana mai mult cu o gheisa din Japonia feudala . Clientii care cauta strict show-ul erotic sunt dispusi sa scheltuiasca , in medie , o suta de dolari pe luna .
In schimb categoria de clienti cea mai cautata sunt barbatii care ajung sa aibe adevarate relatii online . Astfel de clienti sunt dispusi sa dea si cateva mii de dolari pe luna pentru a-si intalni "iubirea" virtuala .
PESTE 50% DINTRE MODELE SUNT STUDENTE SI AGLOMERATIA CEA MAI MARE DE STUDIOURI ESTE IN CENTRELE UNIVERSITARE .
Tocmai de aceea , un model de succes nu numai ca trebuie sa stie cat mai bine limba engleza , dar trebuie sa aiba o cultura generala cat mai mare .
Pe scurt , are nevoie de stil si rafinament . In aceste conditii , nu mai este surprinzator ca jumatate dintre modele sunt studente si majoritatea studiourilor sunt localizate in centrele universitare . Exista si un banc al industriei de video chat : daca in Bucuresti exista un studio de video chat la fiecare scara de bloc , la Iasi exista unul la fiecare etaj .
CRIZA SI VIDEO CHATUL . Clientii premium - cei care platesc mii de dolari pe luna - sunt , de altfel , si cei mai constanti . Ei au continuat sa ramana fideli acestui tip de serviciu chiar si in criza , care n-a ocolit businessul . Dimpotriva , D.S. , in varsta de 50 de ani - un fotograf care are afaceri in domeniu - a refuzat un interviu cu Forbes Romania pe motiv ca este foarte ocupat . "Oamenii nu mai au bani si nici modele nu mai reusesti sa gasesti" , spune el . Iar parerea sa este una avizata pentru ca detine doua studiouri (in Bucuresti si in Brasov) si , in acelasi timp , una din cele mai de succes pagini de video chat facute local , cu peste 130 de modele .
AVOCATUL SI CONTABILUL . Video chatul pentru adulti nu este ilegal in Romania , dar nici nu este o activitate legiferata . Iar solutiile pe care poti sa le gasesti pentru a face actele pentru un astfel de business tin numai de imaginatia avocatului si a contabilului . In cele mai multe dintre cazuri , modelele sunt inregistrate in actele firmei ca operatori calculator . De precizat ma majoritatea proprietarilor aleg varianta unui offshore pentru a evita taxele din Romania .
Stim cu totii , insa , axioma potrivit careia industria pentru adulti a scos profit indiferent de climatul economic . Si totusi , epoca de aur a video chatului (2002 - 2006) , cand un model bun putea castiga si 15.000 de dolari pe luna , nu va mai reveni . Concurenta este pe zi ce trece tot mai mare iar profitul din ce in ce mai mic .
Iubitule . Munca mea inseamna ... Video Chat
M-am hotarat sa scriu aceasta confesiune pentru iubitul meu… Este prima data in viata mea cand iubesc cu adevarat si am o relatie de aproape un an cu un barbat extraordinar, alaturi de care mi-as petrece tot restul vietii, daca imi va accepta trecutul. Nu am puterea de a-i spune povestea mea in fata, privindu-l in ochi, asa ca o trimit la voi, ca pe o confesiune, stiind ca el o va vedea si va intelege, sper…
Iubitule, cam cu doi ani inainte de a te cunoaste pe tine, eram cu totul si cu totul alta persoana decat cea pe care o cunosti tu acum. Abia venisem in Bucuresti la facultate, de la coada-vacii cum ar spune multi si cum spuneau de fapt multi colegi ai mei, ironizandu-ma pentru ca nu aveam bani nici de haine, nici sa ies in oras cu ei, nici macar sa-mi cumpar cartile pe care ni le cereau profesorii la curs. Tu mi-ai cunoscut familia si ai vazut ca sunt oameni nevoiasi, care n-ar fi avut cum sa imi trimita bani sau sa ma ajute in vreun fel… Tot ce puteam spera la inceputul facultatii era ca imi voi gasi un serviciu din care sa imi pot plati caminul, mancarea si eventual sa-mi cumpar cate ceva si pentru mine. Dar n-a fost sa fie asa.
Totul a inceput cand am vrut sa fiu ca toti colegii mei si mi-am facut profil pe un site de prietenii; am pus cateva poze cu mine, descrierea mea, pentru ca vroiam sa imi fac noi prieteni, sa nu ma mai simt atat de singura intr-un oras mare, in care eram complet pierduta… La putin timp, am primit un mesaj privat de la un barbat care imi spunea ca arat exact ca un model si ca, daca vreau un serviciu cu un castig bun si program flexibil, mai ales ca vazuse ca eram studenta, are o oferta de nerefuzat pentru mine si mi-a lasat un contact de messenger. Eram foarte curioasa ce avea sa-mi spuna acel barbat, ce loc de munca imi putea oferi, mai ales ca deja fusesem la cateva interviuri la care nu m-au angajat, ba ca nu aveam experienta, ba ca eram studenta si vroiam sa lipsesc prea mult de la munca pentru a ma duce la cursuri, tot felul de motive care, in scurt timp, m-au demoralizat. L-am contactat pana la urma pe acel barbat, am aflat ca il chema Victor si ma chema a doua zi la un interviu pentru un serviciu care se numea videochat… Am aflat apoi ca puteam sa locuiesc chiar la sediul firmei lor, pentru ca aveau camere speciale pentru fetele care lucrau acolo, deci scapam de plata caminului, aveam salariu in functie de cat lucram si puteam ajunge lejer la 1000 de dolari pe luna. Cand am auzit de o asemenea oferta, inchipuie-ti, in starea de disperare in care ma aflam, nici nu imi mai pasa de ce trebuia sa fac… vroiam doar sa scap din mizerie si sa ma realizez, intr-un fel sau altul…
ROMANII DIN INDUSTRIA EROTICA
In cei sapte ani de cand detine o retea de studiouri videochat, Mircea Nicolescu, 44 de ani, s-a luptat in continuu cu prejudecatile, concurenta neloiala si perceptia gresita a oamenilor despre acest domeniu. De asemenea, lipsa unor prevederi legale clare in ceea ce priveste acest domeniu da batai serioase de cap oricarui manager care vrea sa isi desfasoare activitatea in acest sector.
“In urma cu sapte ani, o prietena mi-a spus despre videochat. L-am privit oarecum cu dispret, pana am vazut sumele pe care acea prietena le castiga. In momentul acela mi-am dat seama despre potentialul acestei afaceri si am zis: <>. Asa a aparut United Studios”, povesteste Nicolescu.
Ca manager de videochat, responsabilitatile sunt, in primul rand, de ordin administrativ: organizarea si corelarea diferitelor “subsisteme” ale afacerii, cum ar fi cele de ordin tehnic, supraveghere, dar si recrutarea de noi modele. Potrivit declaratiilor lui Nicolescu, recrutarea este procesul cel mai dificil, atat din cauza concurentei acerbe, cat si a mobilitatii mari de pe acest segment.
“Recrutarea este cea care imi «mananca» cel mai mult timp. De altfel, in domeniul nostru, acesta este “locul ingust”. Pe piata de recrutare concurenta este acerba, deoarece este invadata de o sumedenie de asa-zise studiouri. Acestea, din pacate, de foarte multe ori, sunt adevarate capcane pentru modele, deoarece multe dintre ele promit mult si ofera putin. De la telefoane mobile roz, la plasme sau la bonusuri de angajare fanteziste, promisiunile curg, dar, cand vine vorba de seriozitate, ele lasa de dorit. Nu ofera traininguri, nu platesc modelele, iar in unele situatii chiar incearca sa combine videochatul cu asa-zise masaje erotice. Cand te uiti, ca potential model de videochat, pe un ziar sau site de anunturi, nu stii incotro sa te indrepti”, afirma Nicolescu.
In plus, modelele interesate de o astfel de cariera se confrunta si cu o alta problema: perceptia gresita a publicului, la care au contribuit, deopotriva, tabloidele doritoare de senzational si studiourile mai putin serioase, care ofera clientilor si servicii mai controversate.
“In ceea ce priveste modul in care publicul roman vede modelele care lucreaza in domeniu, mai bine sa nu mai vorbim. Perceptia generala, influentata de multe reportaje in cautare de senzational, este ca cele care lucreaza ca model videochat sunt niste prostituate. Ceea ce este, evident, atat de departe de adevar. Cine isi inchipuie ca videochatul este doar un simplu striptease pe internet, greseste. Grosul banilor nu se face din show-uri, ci din conversatii”, evidentiaza Nicolescu.
Cum in Romania nu exista un consum propriu-zis de astfel de servicii de videochat, modelele de la noi din tara discuta, in 99,9% din cazuri, cu clienti din strainatate. “Dintre acestia, 85% sunt din Statele Unite”, precizeaza managerul.
De ce prefera ei romancele? Nicolescu e de parere ca indrazneala si lipsa de inhibitii a modelelor ar fi principalele motive pentru care aceasta afacere merge atat de bine in Romania. In plus, a mai spus el, membrii fideli apreciaza cel mai mult zambetul romancelor si lipsa tabu urilor.
Cele mai cautate categorii de servicii sunt cele tematice: girls home alone, fetisurile si femeile mature.
“Exista si o categorie de gay, insa e neglijabila, ca cifre. Toate categoriile mentionate mai sus au fanii lor. De fapt, principiul de la care porneste intreaga afacere este ca nu exista femeie care sa nu fie placuta de anumiti barbati”, adauga Nicolescu. De asemenea, el a subliniat ca, in ciuda cererii mari, a optat sa nu ofere si servicii bazate pe activitatea unor cupluri.
“In ce priveste categoria cupluri, riscam sa fim victimele unei posibile interpretari a legii referitoare la prostitutie, deoarece este definita ca fapta infractionala comisa de femeia care intretine relatii sexuale cu diverse persoane pentru a-si procura mijloacele de existenta. Daca e vorba de cupluri care lucreaza in videochat, membrii vor sa le vada facand sex. Ori, conform definitiei de mai sus, este posibil sa fie interpretat ca are loc un act de prostituare. De aceea, majoritatea studiourilor profesioniste evita angajarea cuplurilor. Nu am vrea sa ne trezim inculpati de proxenetism”, explica Nicolescu.
Astfel, in ciuda problemelor de imagine, a lipsei unui cod CAEN care sa permita functionarea legala si a fluctuatiei imense de personal, detinerea si administrarea unui studio de videochat este o afacere profitabila, chiar si pe timp de criza. La nivel mondial, numarul utilizatorilor de astfel de servicii sunt de ordinul zecilor de milioane.
“In 2010, in mod neasteptat, numarul de membri a crescut. E drept ca, spre deosebire de anii anteriori, membrii erau mult mai atenti unde isi cheltuiau banii. De aceea, a trebuit sa investim mai mult in aparatura din ce in ce mai performanta, pentru a putea emite o imagine cat mai clara, si in training-ul modelelor. Totodata, a trebuit sa diversificam plaja de site-uri cu care colaboram, pentru a ne adresa astfel si pietei europene si japoneze de consumatori de videochat”, conchide Nicolescu.
Fiind un domeniu cel putin controversat, piata din Romania este greu de definit si contorizat. Daca din punct de vedere al consumului, “piata de videochat in Romania este egala cu zero”, din punct de vedere al prestatorilor de servicii, “nivelul este imposibil de cuantificat”. Principalul motiv ar fi prezenta pe piata a multor firme mai mult sau mai degraba mai putin legale, dar si a multor freelanceri, care nu apar in nicio evidenta.
PROTV : Romania te iubesc ! - Videochat-ul o afacere de milioane de dolari .